vrijdag 9 mei 2014

Storytelling & Onderwijs: nog meer workshops

Vorige week schreef ik over de Ontmoetingsdag van de Stichting Vertellen, met als thema "Verhalen vertellen in het primair onderwijs". Maar er borrelt nog meer rond dit thema. Ook het Storytelling Centre, vorig jaar opgericht in Amsterdam, organiseert een evenement voor "iedereen die verhalen vertelt op scholen, of op scholen werkt en (ook) daar meer met verhalen en vertellen wil doen." De nadruk van deze middag zal liggen op de de kracht van verhalen in het taalonderwijs.

Zijn leraren die goed kunnen vertellen beter?
Kun je stellen dat:
  • Leraren die goed kunnen vertellen betere docenten zijn?
  • Waar je over kunt vertellen, je beter over kunt schrijven?
  • Een mens om te overleven maar drie dingen nodig heeft: eten, onderdak en verhalen? 
Storytelling Centre Amsterdam wil deze middag onderzoeken of dat zo is.

Programma 14 mei
Dit is niet louter een luistermiddag. Na een korte opmaat verken je in twee van drie workshops de mogelijkheden van vertellen in de praktijk. De workshops worden verzorgd door:
  • Marja van de Hurk  - pabodocent
  • Rudolf Roos - leerkracht basisonderwijs en Jonge Verteller van het Jaar 2014
  • Nancy Wiltink - neerlandicus en verhalenverteller -  en Brenda Alink - verhalenverteller
Voor wie
Vooral interessant voor leerkrachten uit het onderwijs die méér willen doen met vertellen in de klas, pabodocenten en vertellers die veel werken in het onderwijs en de brug tussen vertellen en (taal)onderwijs interessant vinden.
Er is ruimte voor maximaal 30 deelnemers.

Wanneer en waar
Storytelling & Onderwijs: woensdagmiddag 14 mei, 14-17 uur
Locatie: A-lab (voormalig lab van Shell Research, vlakbij CS), Amsterdam
Meer informatie en aanmelden op de site van het Storytelling Centre
Prijs: 37,50 (incl. btw en koffie)

Albert Anker, Grossvater erzählt eine Geschichte, 1884